onsdag 24. juni 2009

Sommerferie

Nå skylder jeg mine lesere en stor unnskyldning. Det som skjedde var at jeg tok sommerferien litt på forskudd og glemte (eller fortrengte) helt å oppdatere bloggen min. Så jeg kom lykkelig hjem til ferie og sol, og det som lå helt bakerst i glemmeboka var bloggen. Men etterhvert som det gikk opp for meg hvor tettpakket ferien min er av program, og hvor mye skolearbeid jeg også har å gjøre i ferien, har hjernen min blitt stilt litt tilbake i Walesmodus, og da hører vel blogg også med. 

Dette tror jeg er den første ferien jeg har opplevd som ikke føles som en ferie. Har vel litt med stedsbyttet, at jeg ikke pleier å reise hjem til mitt røde hus for å ha fri. Noe som bekrefter den teorien er at da vi denne uken reiste til hytta fikk jeg skikkelig feriestemning. Jeg er allerede rukket å bli solbrent. Jeg klarer det hvert år. Det er ikke akkurat vanskelig; jeg tenker jeg skal da ikke være såå lenge ute, også gidder jeg ikke ta på solkrem, og vips er huden rød og sår. Jeg tror ikke noe på det utlendinger sier om at Norge er kaldt isbjørnland om sommeren (som Quinn skrev i min årbok: enjoy the not very warm norwegian summer), 23 grader er mer enn nok for meg. Også blir jeg så doven og lat av varme. Jeg tror jeg har en omvendt værsykdom, når det regner blir jeg glad og smiler og hopper og spretter, når det er sol blir jeg trist. Vel, jeg liker sol, og elsker å lukke øynene og kjenne solstrålene kjærtegne fjeset, jeg er bare ikke så fan av å ligge å steke seg i solen. 

Nok om det. I dag samtalte jeg med bestemor om krigen. Som alle bestemødre har hun spennende historier å fortelle. Stopping av strømper og matrasjoner og gjemte radioer under trapper. Og hvor stort det var da de hadde hvite fiskekaker som festmat på bursdagen hennes og alle snakket om det på skolen dagen etter. Holder på med EEet (extended essay) mitt, i historie, om kvinner i motstandskampen i Norge, og da er det flott å ha et ordentlig tidsvitne å prate med. Det er et spennende emne, men det gjør jo at jeg bare sitter og leser og leser og kommer ikke igang med skrivingen. 

Om jeg ikke skriver flere blogginnlegg i ferien, så kan jeg jo si at mine ferieplaner for resten av ferien blir å bruke så mye tid som mulig på å få ferdig Peace and Conflict rapporten og EEet, sannsynligvis mens vi er på hytta, også fyller jeg 18 veldig snart, så er det leir, og så tre uker sommerjobb, da jeg tenker jeg skal prøve å få truffet noen venner innimellom, og kanskje stikke på noen fjellturer og litt annet. Og så er det ikke mer ferie igjen. Men det vil jeg ikke tenke på. 

Tidligere i ferien var jeg en tur til Tyskland og besøkte Marieke. Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder fra det. Kristin (dansken) kom også en tur, så det ble ganske festlig og vi koste oss veldig. Det var fint å se noen UWC folk igjen. 

  

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Du skriver så bra! :) Lykke til med oppgavene, Thea! Og kos deg masse på Tromøya, så sees vi igjen på leiren ;D

Anne Caroline sa...

Blogginnlegg fra Thea! :D Jeg gleder meg til å se deg igjen ^^